Petyin aiemmin Markku Jokisipilään. Nyt tänään petyn poliitikkoon, jota olen aiemmin pitänyt jotakuinkin fiksuna ja asiallisena. MTV Uutisten mukaan Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah sanoo, että ketään ei saa nimitellä natsiksi tai mustaksi säkiksi. Nämä nimittelyt eivät oikein ole keskenään vertailukelpoisia. Ilmeisesti Essayah ei oikeasti ymmärrä, mistä on kyse, kun puhutaan ”mustasta säkistä”. En usko, että kukaan syytttää asiaintilasta säkkiin puettua naista itseään, jos hänet on siihen pakotettu. Säkillä tarkoitettaan tässä islamilaista kaapua kuten burkaa tai niqabia, jotka molemmat peittävät käyttäjänsä kasvot kokonaan. Tällainen tarkoittaa käytännössä, että jotkut ihmiset liikkuvat julkisilla paikoilla naamioituneina. Kasvot kokonaan peittävän asusteen kieltämisestä on ollut puhetta monissa maissa, joihin on kohdistunut maahanmuuttoa islamilaisista maista. Sveitsissä burkakielto meni läpi kansanäänestyksessä.
Kasvot kokonaan peittävän kaavun pitäminen ei siis ole mitenkään yleisesti hyväksyttyä kaikkialla. Itse asiassa kasvot kokonaan peittävä kaapu ei kuulu länsimaiseen kulttuuriin.
Sitä, missä määrin kaavun pitäminen on vapaaehtoista ja missä määrin pakotettua, on vaikea sanoa mitään.
Länsimaalaiselle, joka joutuu ympäristössään katsomaan kasvot peittävään kaapuun pukeutuneiden naisten näkeminen voi olla hämmentävää ja epämiellyttävää ja osoitus kulttuurin muuttumisesta huonoon suuntaan.
Se kertoo kulttuurista, jolla perheen ja suvun kunnia on riippuvainen perheen naisten sukupuolisiveellisyydestä.
Kun puhutaan nimittelystä, mustan säkin kohdalla kyse ei ole
siitä vaan ”mustan säkin” arvostelun tulkitseminen nimittelyksi kertoo
ymmärtämättömyydestä. Jälleen kerran poliitikko on enemmän huolissaan siitä, miten sanotaa kuin se mistä asiassa on kyse.
Valitettavasti Essayahin typeryys ei lopu tähän: ” Essayah kertoo pitävänsä hyvänä, että "kaksoisviestintä" ja muut mahdollisesti pinnan alla olleet asiat ovat nousseet Suomessa esille. Kaksoisviestinnällä viitataan siihen, että esimerkiksi pienelle joukolle äärioikeistoa ilmaistaan tukea symboleilla, joita suuri yleisö ei välttämättä havaitse.”
Essayah kuvittelee, että ”kaksoisviestinnästä on oikeasti jotakin todellista näyttöä eikä pelkästään sellaista, jonka toimittaja tai tutkija on kehittänyt amerikkalaisten esikuvien pohjalta omassa päässään. On täysin absurdia kuvitella, että Perussuomalaiset jotenkin hyötyisivät siitä, että he lähettävät salaisia viestejä uusnatseille.
Essayahilla on selvästikin vaikeuksia erottaa tosiasiat toimittajan sepitteestä.
Tosin Tuija Saresma, joka siis on tutkija, kirjoittaa seuraavaa
”Perussuomalaisille on tyypillistä on rasistinen viestintä ja kaksoisstrategia”.
Olen ollut mukana maahanmuuttokriittisessä liikkeessä melko pitkään enkä ole koskaan havainnut mitään ”kaksoisstrategiaa”. Jos toimittajat ja tutkijat tuollaiseen uskovat, se kertoo, että heillä on todella alhainen käsitys Perussuomalaisten äänestäjistä. Äänestäjille ja jäsenille jaetaan hardcore-kamaa ja muille pehmoviestintää. Vain elämästä vieraantunut tutkija voi uskoa tuollaiseen.Tai ehkä kyse on siitä, että vasemmisto projisoi omia väkivaltaisia toimintatapojaan muihin, kuten Yhdysvalloissa. Jos jotakin kaksoisviestintää on olemassa, haluaisin kuulla siitä Perussuomalaisilta. En ole kuullut kaksoistiviestinnästä mitään enkä ole sellaista havainnut.
Essayah myös paheksui natsiksi nimittelyä. Tämä on aivan oikein tapauksissa, joissa kohde ei ole oikeasti natsi. Toisaalta hyvät tavat eivät välttämättä edellytä, että oikeaa uusnatsia kutsutaan kansallissosialistiksi.
Sana natsi tulee saksan kielen kansallissosialistia tarkoittavasta sanasta. Sanalla natsi on myös muita käyttötarkoituksia, joita Seura-lehti tässä esittelee.
Puhekielessä jonkin alan yli-innokasta kiihkoilijaa kutsutaan kyseisen alan ”natsiksi” kuten esimekiksi ”terveysnatsi” tai ”kielioppinatsi”. Tämä ei tarkoita, että nimitellyllä henkilöllä olisi mitään kytköksiä natsismiin.
Sen sijaan, jos yritetään vihjailla, että joku henkilö olisi todellisuudessa natsi, silloin pitää olla asiasta todisteet, koska muuten nimittely menee kunnianloukkauksen puolelle. Valtamedian natsijahdin kohteeksi joutunut Vilhelm Junnila ei ole mikään natsi ja hän olisi ainakin teoriassa nostaa natsivihjailuista kunnianloukkauskanteen.
5 kommenttia:
Jos kameravalvonta kasvontunnistuksella yleistyy, niin silloin burkan käyttö voi lisääntyä. Syyt suosion kasvuun eivät välttämättä ole uskonnollisia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Burka
Anonyymi: Jos kameravalvonta kasvontunnistuksella yleistyy, niin silloin burkan käyttö voi lisääntyä. Syyt suosion kasvuun eivät välttämättä ole uskonnollisia.
Eikös joulupukkinaamari ole perinteisesti riittänyt?
Vielä vähän aikaa sitten väki kulki kaduilla naamioituneina ja heitä oikein kiiteltiin ansiokkaasta kansalaistoiminnasta Kammottavan Pandemian torjumisessa.
On noita näkynyt tänäkin kesänä, joskin valtavan paljon harvemmassa.
Median toiminta on vähintäänkin omituista ja ihmettelen myös Sari Essayan ulostuloa. Nyt jos koskaan täytyisi avata kaikkien keskeisten vaikuttajien sanomiset ja viestit. Mielestäni yhteiskunnan keskeisimpiä vaikuttajia ovat henkilöt, jotka pystyvät vaikuttamaan esim. ministerivalintoihin, siis mm. kaikki media-Saarikoskien ja heidän lähimpiensä viestit on julkaistava, jotta tiedämme kummoisissa puitteissa liikkuvat plus minälaiset ihmiset täällä käyttävät valtaa!
Jos tutkimme jo julkaistuja vaikuttajien rasistisia ulostuloja, niin Rydman on puhtoinen enkeli verrattuna esim. al Taee nimiseen tyyppiin, joka tarjosi isoille joukoille joukkohautoja. Jos al Taeen kirjoitukset hyväksytään, niin sitten demarit ja media voivat, paremmin nykyisen jahdin sijaan, ryhtyä pystyttämään muistomerkkiä Suomen ykkösnazille tai oikeastaan kakkosnazille, sillä Suomen ykkosnazille on pystytetty muistomerkki ja nimikkopuisto, jota hoidetaan yhteiskunnan varoin!
Ongelma on varmaan siinä, että toimittajille pitää puhua, kuin lapsille.
Lähetä kommentti