Eurooppaan
kohdistuva maahanmuuttajavirta on niin suuri, että johtavien
poliitikkojen tulisi ymmärtää sen mittasuhteet. Suomessa näin ei
kuitenkaan ole tapahtunut, vaan viimeaikaiset kiristystoimetkin ovat
olleet lähinnä teatteria, jolla on pyritty rauhoittelemaan
kansalaisia.
Miksi hallitus ei
tee mitään? Asiaa voi lähestyä monelta kantilta. Voidaan
rakennella salaliittoteorioita ja spekuloida väestörakenteen
nuorentamistavoitteilla. Todellisuudessa kyse lienee kuitenkin
puhtaasta epäpätevyydestä. Asiasta vastuussa oleva ministeri Petteri Orpo ei kriisin aikana ole toiminut
kuin pakon edessä ja silloinkin toimenpiteet ovat olleet
riittämättömiä.
Ruotsin tilanne
Turvapaikanhakijoita
tulee Suomeen lähinnä Ruotsissa. Muut virrat ovat ainakin tällä
hetkellä merkityksettömiä. Suurin tulijavirta kohdistuu
Haaparannan kautta Tornioon, josta tulee päivittäin rajan yli noin
tuhat turvapaikanhakijaa. Virran jatkumista voi seurata Ruotsin
rautatieyhtiö SJ:n sivuilta. Tukholman ja Luulajan väliset junat on
myyty loppuun tänään 20. syyskuuta.
Paavo
Tajukankaan blogista voi lukea kuvauksia, kuinka
turvapaikanhakijoita on ohjattu Luulajan junaan. Ohjaajilla on
päällään huomioliivit, joissa on jonkin avustusjärjestön
merkki.
Se, että Ruotsi ei
rekisteröi turvapaikanhakijoita vaan siirtää heitä Suomeen,
kertoo, että Ruotsin viranomaiset ovat menettäneet maahanmuuton
hallinnan. Myös Suomen viranomaiset ovat menettäneet hallinnan tai
oikeammin sitä hallintaa ei koskaan ole ollutkaan, koska tulijat
ovat marssineet vapaasti, minne haluavat. Viimeisimmat
”kiristystoimet” tarkoittavat käytännössä vain sitä, että
tulijat pyritään rekisteröimään heti rajanylityksen jälkeen,
ohjaamaan käsittelykeskuksiin ja sitä kautta varsinaisiin
vastaanottokeskuksiin.
Ruotsin
vastaanottokyvyn romahdus voi monille olla suuri yllätys. Niille,
jotka ovat pitkään seurannet Ruotsin vastuutonta
maahanmuuttopolitiikkaa, kyse oli vain siitä, milloin Ruotsin kyky
hallita maahanmuuttovirtoja romahtaa. Jos Suomen poliittisessa
johdossa toimittaisiin tosiasioiden eikä unelmien varassa, Ruotsin
maahanmuuttopolitiikan Suomelle aiheuttama riski olisi tiedostettu jo
kauan sitten.
Tällöin
hallituksella olisi jo valmiina suunnitelma, miten raja Torniossa
suljetaan. Nyt Rajavartiolaitoksen edustaja vain pyörittelee
peukaloitaan ja kertoo, että resursseja rajan sulkemiseen ei ole.
Muutoin itärajalla otetaan suuri riski.
Ruotsissa laki ja
kansainväiset sopimukset on jo heitetty romukoppaan. Merit
Wager kirjoittaa:
”Ruotsissa on
heitetty omat ja muiden lait yli laidan – ulkomaalaislaki, Dublinin
sopimus ja muut kansainväliset sopimukset. Enkä epäröi käyttää
sanoja massapsykoosi ja hyvyyspsykoosi kuvaamaan sitä, mikä leimaa
tätä maata. Ei ole väärin auttaa ihmisiä henkilökohtaisella
tasolla tai vakaumuksesta. Mutta Ruotsin hallituksen täydellinen
kyvyttömyys ajatella nenäänsä pitemmälle ja toimia maan ja sen
kansalaisten turvallisuuden ylläpitämiseksi niiden lakien mukaan,
jotka he ovat itse säätäneet ja joita he ovat sitoutuneet
noudattamaan, on pelottavaa ja suoranainen uhka Ruotsille juuri nyt
ja myös tulevaisuudessa.”
Ruotsissa
turvapaikanhakijoiden ei tarvitsee maksaa matkojansa julkisissa
liikennevälineissä. Juuri tästä syystä Luulajan junat ovat
täynnä. Ruotsi ei enää rekisteröi maahan saapuneita
ulkomaalaisia turvapaikanhakijoiksi vaan antaa heidän mennä, mihin
he haluavat. Suomella ei ole mitään velvollisuutta ottaa vastuuta
Ruotsin epäonnistumisista. Kuitenkin Sipilän hallitus tekee juuri
niin ja kantaa vastuuta naapurimaan holtittomuudesta. Suomi voisi
palauttaa kaikki rajan yli tulevat turvapaikanhakijat heti takaisin
Ruotsiin, mutta hallitus on tietoisesti jättänyt tämän
mahdollisuuden käyttämättä. Kustannukset suomalaiselle
veronmaksajalle lasketaan sadoissa miljoonissa euroissa vuotta
kohden.
200 000
turvapaikanhakijaa
Entinen pääministeri
Matti Vanhanen hätkähdytti torstaina ilmoituksellaan,
jossa hän arvioi Suomen joutuvan varautumaan jopa 200 000
turvapaikanhakijaan. Lukumäärä ei ole mitenkään pielessä.
Nykyisellä tuhannen turvapaikanhakijan päivätahdilla määrä
täyttyy alle vuodessa. Jos kaikille annettaisiin turvapaikka,
perheiden yhdistämisten jälkeen maahanmuuttomäärä olisi jossain
800 000:n tietämillä.
Kuka tahansa
laskutaitoinen ymmärtää, että Suomen valtion talous ei kestäisi
moista määrää. Se, että entinen pääministeri väläyttelee
tuollaista asiaa ikään kuin mahdollisena hallittavissa olevana
skenaariona eikä torjuttavana uhkana, kertoo todellisuuden tajun
hämärtymisestä. Vanhanen ja Suomen poliittinen johto eivät
ymmärrä, millaisia seurauksia tuollaisella määrällä on
suomalaiselle yhteiskunnalle.
Pääministeri
Sipilä ei perjantaisen tiedotustilaisuuden perusteella ole yhtään
paremmin kartalla kuin sisäministeri Orpo. Sipilä kertoi
näkemyksiään Radio Suomen haastattelussa:
”Valtiovallan
keskeinen tehtävä on turvata ihmisten turvallisuus. Järjestyksen
pitää säilyä kaikissa tilanteissa.”
Se, että
rajanylittäjät saatetaan ”käsittelykeskuksiin” ja
turvapaikkajärjestelmän piiriin, ei ole järjestyksen ylläpitämistä
vaan epäjärjestyksen naamioimista järjestykseksi. Sipilä jatkaa:
”Emme voi olla
sellaisessa tilanteessa, että maassa on laittomasti ihmisiä.
Jokaisen maahantulijan on oltava täällä laillisella viisumilla tai
hänen pitää ilmoittautua turvapaikanhakijaksi. Tämän
turvaamiseksi rajavalvontaa on kiristetty.”
Ruotsista tulleiden
irakilaisten ei siis tarvitse anoa turvapaikkaa Ruotsissa vaan he
saavat tulla Suomeen shoppailemaan oleskelulupaa? Maahan valuu tällä
hetkellä tuhat turvapaikanhakijaa päivässä. Jos oletetaan yhden
turvapaikanhakijan vuosikustannukseksi 30 000 euroa (arvio), joka
päivä Suomeen tulee 30 miljoonan euron lisärasite valtion
budjettiin. Viikossa tulee jo 210 miljoonaa ja kuukaudessa 850
miljoonaa.
Vain kaikkein
yksinkertaisimmat voivat kuvitella, että Suomen ennestään heikko
valtiontalous kestää moisen rasitteen. Kustannuksia on pakko karsia
ja parhaiten se tehdään sulkemalla Ruotsin ja Suomen välinen raja.
Toinen mahdollisuus on lopettaa käteisen rahan maksaminen
turvapaikanhakijoille. Tämä päätös lisäksi vähentäisi
tulijamääriä ja kääntäisi virran takaisin Ruotsiin.
Ex-pääministeri
Vanhasen väläyttämät 200 000 turvapaikanhakijaa maksavat vuodessa
30 000 euron oletetulla vuosikustannuksella kuusi miljardia euroa.
Suomesta kuitenkin
löytyy vielä pääministeri Sipilää typerämpiä ihmisiä.
Euroopan keskuspankin haarakonttorin, Suomen Pankin pääjohtaja
Erkki Liikanen puhui myös löysiä. Etelä-Suomen
Sanomat kirjoittaa:
”Pitkällä
aikavälillä Suomeen tulevista suurista pakolaismääristä on
hyötyä, sanoo Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen Ylen
Ykkösaamussa. Hänen mukaansa ulkomaalainen työvoima tervehdyttää
suomalaista väestörakennetta ja auttaa hyvinvointivaltion
rahoittamisessa tulevaisuudessa.”
Tämä taas on
puhdasta toiveajattelua, jolle ei löydy todisteita todellisesta
elämästä. Suomeen tulevat turvapaikanhakijat ovat suurimmalta
osin kotoisin Irakista, Somaliasta ja Afganistanista. Näistä maista
tulleet kuuluvat kaikkein vaikeimmin työllistettäviin
maahanmuuttajiin. Näiden ryhmien työttömyysprosentti on kaikilla
yli 50. Mies, joka kuvittelee näistä maista tulevien
maahanmuuttajien korjaavan huoltosuhteen, ei ole järjissään. Mutta
mitäpä voi odottaa mieheltä, jonka tärkein meriitti suuriin
tehtäviin on ollut SDP:n jäsenkirja. Liikanen kuuluu pääministeri
Sipiän tavoin omaa hyvyyttään teatraalisesti esitteleviin
moraaliposeeraajiin luvattuaan yhden kuukauden palkkansa
pakolaisten auttamiseen SPR:n kautta.
Suomea johtaa
hallitus, joka ei ulospäin vaikuta itsenäisen valtion
toimeenpanovaltaa käyttävältä elimeltä. Odotetaan EU:n
päätöksiä, joita ei tule, ja peesataan Saksaa, jonka johtaja
Merkelin harkitsematon lausunto kärjisti kriisiä ja sai aikaan
hallitsemattoman Balkanin halkijuoksun.
Epäpätevyyden
seuraukset maksavat ja kustannukset tulevat nykyisten ja tulevien
veronmaksajien maksettaviksi. Maahanmuuttajamäärät ovat
toteutuessaan niin suuria, että ne romuttavat yhteiskunnan sisäisen
koheesion. Rikollisuus lisääntyy, kadut muuttuvat turvattomiksi ja
sosiaaliturva joudutaan romuttamaan vain poliittisen johdon kyvyttömyyden ja saamattomuuden takia.
9 kommenttia:
Epäpätevyys näkyi siinä esimerkillisesti, kun Jyrki Katainen totesi pääministerin tehtävän olevan unelmaduuni. Se ei ole duuni vaan luottamustoimi. Kun poliittisista viroista maksetaan reilusti enemmän kuin olisi tarpeen, ne alkavat houkutella erilaisia huijareita, onnenonkijoita, sosiopaatteja ja suoranaisia rikollisia. Jos poliittisesta luottamustoimesta ei saisi korvausta kuin mitä nyt kuluja siitä syntyy, tehtävään hakeutuisi enää niitä, jotka haluavat paistatella julkisuudessa.
Ennen sotia poliitikoiksi hakeutui älykkäitä ihmisiä (Waldén, Kallio, Renvall, Linkomies jne jne). He eivät joutuneet julkisuuden raiskaamiksi, joten tehtävä ei ollut samalla tavalla raadollinen kuin nyt. Nykyinen hallitus muistuttaa Big Brother -taloa eikä ammattimaista ministeristöä. Hallituksen ainoa täysjärkinen henkilö on työministeri Lindström, joka suhtautuu nöyrästi tehtäväänsä eikä uhoa, pullistele ja vittuile kansalaisille. Koko muu kööri on kuin friikkisirkuksesta.
Kartoitit tämän hetkisen tilanteen harvinaisen osuvasti, ts. eihän tää ikeniä naurata. Muistelen, että oman blogini kommenttiosiossa aikanaan puhuttiin siitä, että sodan alkaessa pv:ssä oli huomattava määrä ns. virkaupseereita jotka sopivat kyllä rauhan ajan virkamiehiksi, mutta kun kakka iski tuulettimeen, niin tilalle jouduttiin nimittämään nopeasti miehiä jotka pystyivät myös toimimaan. Nyt varmaan kannattaisi paraatipoliitikot vaihtaa sotapoliitikkoihin. Vaan milläs ne vaihdat ja mistä ne löytää?
Välillä mietin, pitäisikö päävalmentaja eiku pääministeri palkata ulkomailta. Paljonkohan Viktor Orbanille pitäisi maksaa, jotta hän panisi rajan Torniossa kiinni, rakentaisi aidan ja poistaisi tulijoiden tulvan Ruotsista?
Pääministeri on toimitusjohtaja, jolle pitää pystyä antamaan myös potkut tarvittaessa. Nyt pääministeri istuu koko vaalikauden, koska Suomessa vallitsee puoluevalta ja kansanedustajat ovat ensisijaisesti uskollisia puolueelle ja sen johdolle. Virassa hallitus on ensisijaisesti uskollinen EU:lle ja Saksalle. Tavalliset kansalaiset ovat jossain prioriteettilistan loppupäässä.
"kun kakka iski tuulettimeen, niin tilalle jouduttiin nimittämään nopeasti miehiä jotka pystyivät myös toimimaan."
Orpo sopii paraatiupseerin määritelmään enemmän kuin hyvin. Sisäministerin toimi on hänelle astinlauta kohti suurempia tai ainakin rahakkaampia tehtäviä.
Tuosta kirjoituksesta jäi pois ajatus siitä, että Suomessa ei oikeasti tiedetty moneen viikkoon, keitä rajan yli ilmaantui, koska minkäänlaista valvontaa ei ollut. Rajavartiolaitos on sekin ensisijaisesti byrokraattinen organisaatio, joka ei tee mitään ylimääräistä, jos budjettirahoitusta ei saada lisää. Ruotsin rajan turvallisuusriskien laiminlyönti tosin on poliitikkojen syytä.
Paikallinen poliisipäällikkö täällä Pohjois-Norjassa esitti epäsuoran kiitoksen Venäjälle, koska sieltä ei tule yhtäkään matkaavaista ilman passia, eikä jalan. Säälitteli Ruotsin vastaisen rajan kollegoja. Suomesta on tullut yksi turvapaikanhakija Norjaan.
Suomen kannattaisikin tiivistää Länsirajan puolustustusta, sekä vahvistaa yhteyksiään Itä-Eurooppaan ja myös Venäjälle, jota tulee tällähetkellä myös ainoa todellinen yritys rauhoittaa Syyrian tilanne, jota EU/USA/NATO/Arabimaat on vain pahentanut Muslimi Veljeskunnan ja Turkin johdolla.
Maailman paras asiantuntemus muslimi-invaasioiden hoitamisesta 70-vuoden kokemuksella löytyy kuitenkin Israelista. Avutonta Suomea kohtaa vain se, mitä vastaan Israel on taistellut menestyksekkäästi jo 90 vuotta.
Sosialistiseen Länteen, sisäiseen viidenteen kolonnaan ja nykyisiin puolueisiin kannattaa pitää reilu hajurako, etteivät ne hukkuessaan vetäisi pyörteeseensä myös Suomea.
Kari: Suomen nykyjohdolle samanlaiset toimet kuin Unkarissa ovat jo ajatuksena mahdottomia. Kädettömyys on maan tapa.
Yhdysvallat on epäonnistunut Lähi-idässä sekä Bushin että Obaman kaudella. On yritetty väkisin pystyttää demokratiaa maihin, joissa demokratia johtaa islamistien valtaannousuun ja kaaokseen.
"Maailman paras asiantuntemus muslimi-invaasioiden hoitamisesta 70-vuoden kokemuksella löytyy kuitenkin Israelista."
Israelin asiantuntemukselle on kysyntää Euroopassakin, erityisesti Bulgariassa ja Unkarissa. Jos tilanne länsirajalla menee vielä pahemmaksi, aita tarvitaan myös Tornion ja Haaparannan välille ja porukkaa suihkuttamaan tarvittaessa pippurisumutetta mellakoitsijoiden päälle. Tosin talvi taitaa pian tulla, ja Torniossa raja-alueella puhaltaa kylmä tuuli. Siellä tuskin kukaan tarkenee mellakoida.
Demokratiassa on monia ongelmia, mutta parhaimmillaan kansalaisten tahto ja poliittinen vaikuttaminen luo painetta eliittiä kohti. Nyt tämä paine on heikentynyt Suomessa huomattavasti mm. seuraavien syiden vuoksi:
1) Liberaali kattoideologia; vakiintuneet vanhat puolueet ja niiden vakiintuneet, toistuvat ja ennustettavat yhteistoimintakuviot. Nämä kattavat melkein koko poliittisen kentän. Poliittiset vaihtoehdot ovat siten de facto vähentyneet Perussuomalaisia lukuunottamatta.
2) Voimakas ja suureksi paisunut virkamieskunta suhteessa hallitukseen. Virkamieskunta vie hallituksia kuin litran mittaa mm. panttaamalla informaatiota hallitukselta; antamalla valikoitua informaatiota; vääristelemällä informaatiota; valmistelemalla ja laatimalla hallituksen ohjelmia ja suunnitelmia; suorittamalla hallituksen määräämiä selvityksiä ja tutkimuksia; lisäämällä erilaisin keinoin hallituksen riippuvuutta virkamieskunnasta; suodattamalla ja modifioimalla hallituksen käskyjen ja lakien käytännön soveltamista; toimimalla poliittisissa puolueissa ja ohjaamalla niiden toimintaa; jne. Virkamieskunta on toimissaan tehokkaasti koordinoitunut. Virkamieskunta nimitetään tai valitaan työnhaulla virkoihinsa, usein eliniäksi, joten he eivät ole juurikaan yhteydessä kansalaisilta tulevaan palautteeseen ja paineeseen, olipa palaute poliittista tai markkinaehtoista. Monenlaiset todellisuudesta irtautuneet, vahingolliset ja harhaiset ideologiat, tavoitteet, poliittiset muodit ja ajattelumallit kukoistavat heidän keskuudessaan, ja näillä on taipumus levitä poliitikkojen keskuuteen. Esim. demlalaiset tuomarit ja muut vasemmistolaisaktivisti-oikeusoppineet.
3) Liberaali media, jota niin tavallinen kansa kuin eliittikin luulevat erehtymättömiksi ja luotettaviksi silmikseen ja korvikseen omaa elämänpiiriä laajempaan yhteiskunnalliseen todellisuuteen. Vuosien median propagandan seuraamisen jälkeen ihmisten ajattelu ja tunnemaailma on karmeaa valheellista ja harhaanjohdettua mössöä.
Jatkuu ...
Osa 2.
4) Valtava eliitin sisäinen sulle - mulle - hyvä veli - korruptio. Suomessa on hyvin vähän kansalaisilta eliitille suuntautuvaa korruptiota, joka voisi toimia kansalaisten palautteena ja tietynlaisena paineena eliitin suuntaan, ja siten korjata eliitin sisäistä korruptiota. En tarkoita, että kansalaisten korruption harjoittaminen olisi ongelmatonta, mutta kun eliitti on sisäisesti korruptoitunut, ulkoinen korruptio on sille jossain määrin vastavoima. Suomi on pieni maa, jossa on pieni eliitti ja pienet piirit. Suomen eliitti on suhteellisen helppoa koordinoida yleisesti, ja vielä helpommin pitkän ajan kuluessa, kun Suomessa on ollut suhteellisen pitkään vakaat, säännöllisinä toistuvat ja ennustettavat olot ja valtajärjestelyt. Eliitin sisäinen korruptio johtaa helposti sokeaan ahneuteen, saalistusmentaliteettiin ja eliitin muista eristäytyneisiin taloudellisiin jne. etuihin, joiden rinnalla kansan vaatimukset ovat kuin kilometrin päästä kuuluvaa hyttysen ininää.
5) Eu-virat ja urat, joita suomalaiset poliitikot ja virkamiehet saavat, jos he tekevät niin kuin Eu-isoveli määrää, toivoo tai ehdottaa. Kansan tahdosta, tilanteesta, vaatimuksista ja toiveista ei tarvitse välittää, koska tavoitteena olevat raha, valta, edut ja status tulevat vähän myöhemmin Eu:lta, ei kansan mandaatilta.
Jne.
Systeemin insentiivirakenne on kehittynyt sellaiseksi, että se kannustaa ja palkitsee toimimaan vastoin kansan etuja, ja rankaisee kansan etujen puolesta toimimista. Lisäksi systeemi vetää puoleensa paljon mm. vaihtelevassa määrin narsistisia piirteitä omaavia urapoliitikkoja, joille oma ura on ainoa merkityksellinen näkökohta ja motiivi.
Näiden syiden yhteisvaikutuksen vuoksi syntyy täydellinen ongelmamyrsky, joka voi helposti johtaa Suomen tuhoutumiseen, kuten näemme parhaillaan käynnissä olevasta maahanmuuttokatastrofista.
Näiden syiden vuoksi on tarpeen luoda sellainen systeemi, että poliitikkojen urakehitys sidotaan tavalla tai toisella kansan etuihin, ts. vähennetään heidän mahdollisuuksiaan siirtää lojaliteettiään muille toimijoille tai olla irrallaan kansan eduista. Samalla kansaa on kannustettava ja opastettava sellaisiin traditioista ja historiasta opittuihin tapoihin, ajattelumalleihin ja toimintamalleihin, jotka vähentävät kansan henkistä ja sosiaalista korruptiota ja lisäävät sen omatoimisuutta ja itsenäisyyttä valtiosta, jolloin todennäköisyys sille, että he korruptoivat poliitikot uudelleen vaatimuksillaan, vähenee.
Valkea: Sisäministeri Orpon hoiperteleva toiminta kertoo, että olet luultavasti oikeassa. Sisäministeriön kansliapäällikkö Ritva Viljanen teki tuhoja vuosikaudet. Lisäksi nykyinen kansliapäällikkö Päivi Nerg vaikuttaa "hieman yksinkertaiselta".
Prioriteetit on asetettu täysin väärin. Tornioon komennettujen varusmiestenkin yksi tehtävä on estää "rasistisia iskuja" järjestelykeskusta kohtaan. Tämä taas kertoo, että realiteettien taju on ajat sitten kadonnut.
Poliisijohtaja Seppo Kolehmainen vaikuttaa lähinnä tyhjäntoimittajalta, jolla ei ole mitään annettavaa. Poliisilaitos tuottaa liukuhihnalta fobbia ja taposia eikä poliiseja, jotka osaavat arvioida turvallisuusuhkia tosiasioiden pohjalta.
Jussi(Niinistö) on lähettänyt sotilaita suojaaman islamisteja suomalaisten iskuilta ja auttamaan heitä avustussysteemiin sisäänkirjautumisessa.
Lähetä kommentti