Naapurimaassa
Ruotsissa maahanmuuttokriittisen Ruotsidemokraattien johtohenkilöt
joutuvat elämään jatkuvassa poliisivartioinnissa. Lisäksi puolue
ei voi julkistaa toimitilojensa osoitetta hyökkäysten takia.
Vastuussa puolueeseen kohdistuvista hyökkäyksistä itseään
antifasisteiksi kutsuva roskajoukko, joka toimii valtiovallan
hiljaisella hyväksynnällä.
Sama ilmiö on nyt
rantautumassa Suomeen. Perussuomalaisten
puoluetoimistoon tehtiin hyökkäys, jossa toimiston ikkunat
kivitettiin säpäleiksi. Takku.net -sivustolla julkaistun tiedotteen
mukaan:
”Teollamme
haluamme vaikeuttaa perussuomalaisten toimintaa konkreettisesti.
Fasismin torjumiseen vaaditaan toimintaa kaikilla tasoilla. Aiomme
vastaisuudessakin toimia myös suoran toiminnan keinoin
perussuomalaisia ja muita fasisteja vastaan.”
Osalla
äärivasemmistolaisten ”aktivistien” toimijoilla on läheiset
kytkökset Vasemmistoliittoon ja erityisesti tiettyihin
vasemmistoliittolaisiin poliitikoihin. Näkyvin tällainen poliitikko
on Dan Koivulaakso, joka on pitänyt yhteyttä ruotsalaisiin
aateveljiinsä mm. kutsumalla entisen AFA-johtomiehen Matthias Wågin
Suomeen. Wåg toimii nykyisin ”journalistina”
äärivasemmistolaisessa tutkimuskeskus Researchgruppenissa, joka on
viime aikoina kunnostautunut hakkeroinnissa.
Koivulaakso oli
mukana kirjoittamassa kirjaa ”Äärioikeisto
Suomessa”, jossa hän maalaili kauhukuvia suomalaisesta
äärioikeistosta omasta äärivasemmistolaisesta näkökulmastaan.
Valtamedian julkisuudessa Koivulaakson ja kumppaneiden tekele sai
osakseen kehuja ja hymistelyä. Kirjan tekijöistä puolestaan
kirjoitetaan hymisteleviä
artikkeleita lehtiin ja heitä kutsutaan vieraiksi veronmaksajan
rahoittaman Yleisradion keskusteluohjelmiin.
Kun Vasemmistoliitto
Suomessa menettää yhä enemmän kannatusta työväestön
keskuudessa ja vanhat kommunistit siirtyvät eläkkeelle, tilalle
tulee Koivulaakson tapaisia aktivisteja, joiden poliittiset meriitit
on hankittu katumellakoinnissa. Näille ihmisille ei ole mikään
ongelma hyväksyä poliittisiin vastustajiin kohdistuvaa
järjestelmällistä väkivaltaa, jota Perussuomalaisten Vallilassa
sijaitseviin tiloihin tehty hyökkäys edustaa.
Sympatiseeraausta
Siinä missä
Koivulaakson, Li Anderssonin ja Mikael Brunilan kirja edustaa
demonisointia, jolla luodaan uhkakuvia, tämä
kirjoitus puolestaan kertoo sympatioista ja moraalisesta tuesta
Perussuomalaisten tiloihin tehdylle iskulle.
Tuki iskulle käy
ilmi jo otsikosta, jossa sanotaan, että ”Persut
saavat mitä ovat tilanneet”. Moraalisessa sokeudessaan Ripatti
syyttää iskusta kokonaan sen kohdetta:
”Persut saavat
mitä ovat tilanneet, vaikka rikollista toimintaa ei voi hyväksyä.
Puolue on johdonmukaisen aktiivisesti ollut rakentamassa
vastakkainasettelun ilmapiiriä, joka on syntynyt ihmisyyden
näkökulmasta kyseenalaisin sanakääntein.”
Vastakkainasettelun
ilmapiiriä lietsotaan pelkästään olemalla eri mieltä valtavirran
vihervasemmistolaisten opinkappaleiden kanssa. Siihen ei tarvita
yhtään enempää. Politiikkaan myös kuuluu tietty
vastakkainasettelu. Liberaalissa demokratiassa on luonnollista, että
kaikki eivät ole samaa mieltä asioista. Siihen kuuluu myös oletus,
että erimielisyydet ratkotaan äänestyskopeissa ja sen jälkeen
neuvottelemalla eikä käyttämällä väkivaltaa poliittisia
vastustajia kohtaan.
Joistakin Ripatin
kommenteista paistaa sellainen ylimielisyys ja vahingonilo, että on
vaikea uskoa hänen edustavan kristillisiä arvoja mottonaan
”Huominen on uusi mahdollisuus”. Ripatti ei pidä siitä, että
Perussuomalaiset arvostelivat poliisin toimintaa asiassa:
”Voi hellan lettas
sentään tätä mielensä pahoittajien ja valittajien vaikerrusta.
Ryhmä ei ota vastuuta omista möläytyksistään, mutta pahoittaa
mielensä heti, kun kalikka kalahtaa omaan nilkkaan, kun heille
kerrotaan tosiasioista. Mutta kun populistien puoluetoimistoon
kohdistuu väkivaltaa, pitäisi poliisilta saada heti
erikoiskohtelua.”
Ensinnäkin kyse on
väkivallasta eikä mistään mielensä pahoittamisesta. Vertaa asian
saamaa julkisuutta siihen, kun Äärioikeisto Suomessa -kirjan
tilaisuuteen tehtiin väitetty hyökkäys. Silloin lehdet kirkuivat,
että Väkivallalle
pitää saada tuomio. Se, että tilaisuuden järjestäjien
hankkimat epäviralliset turvamiehet olivat itse aseistautuneita, jäi
vaille huomiota.
Ripatti ”ymmärtää”
takku.net -sivustolla tiedotteen julkaissutta tahoa:
”Mielestäni
protestiryhmän viesti on osa sitä sanomaa, jota perussuomalaisille
yritetään kertoa.”
On aivan
hyväksyttävää kertoa mielipiteensä Perussuomalaisten
toiminnasta. Sen sijaan mielipiteen tukemista puolueen tiloihin
heitetyillä kivenmurikoilla ei pidä hyväksyä. Ripatti jatkaa
vielä esittämällä toiveen, miten Perussuomalaisia tulisi
kohdella:
”Ihmisyyden
vastaiseen politiikkaan tulee suhtautua jyrkän kielteisesti.
Rasismia, syrjintää ja vihapuhetta ylläpitävät on jätettävä
Ruotsin mallin mukaisesti "eteisen puolelle".”
Jos ns. vihapuhetta
ryhdytään suitsimaan tiukoilla toimilla, tällöin saattaa käydä
kuten Ruotsissa, jossa eräästä keskeisestä yhteiskunnallisesta
ongelmasta ei voi keskustella joutumatta vihamielisen
hurskastelijoiden kuoron lynkkaamaksi. Laaja sananvapaus on parempi
vaihtoehto kuin sensuuri, vaikka sen seurauksena julkisuudessa
esitettäisiinkin jonkun mielestä epämiellyttävältä kuulostavia
mielipiteitä.
Ripatin käsitys
tulee tuosta viimeisestä kommentista selväksi. Hän kannattaa
hurskastelua ja tekopyhyyttä ja vastustaa avoimuutta. Hän haluaa ruotsalaisen poliittisen kulttuurin Suomeen ja sen mukana poliittisen väkivallan ja yhden puolueen järjestelmällisen demonisoinnin.
Äärivasemmistolainen
väkivalta kerää valtajulkisuudessa ymmärrystä. Puhutaan, että
se on merkki ”syrjäytymisestä” ja yhteiskunnan
”eriarvoistumisesta”. Jos hulinointia ymmärretään ja
hulinoitsijoita paijataan päähän, seurauksena on lisää
hulinointia. Vasemmistoanarkistit etsivät oikeutusta toimilleen ja
saavat sitä Alpi Ripatin kaltaisilta. Ripatti lisäksi menee
kuvottavassa kirjoituksessaan erittäin pitkälle ”ymmärtämisessään”.
Äärivasemmiston
ymmärtäminen on lopetettava ja nähtävä heidät sellaisina, kuin
he ovat. He eivät ole mitään vapaustaistelijoita vaan toimettomia
ihmisiä, jotka pitävät väkivallasta. He muistuttavat enemmän
Kellopeli appelsiini -elokuvan päähenkilö Alexia, jolle väkivalta
itsessään tuotti nautintoa, kuin minkään tärkeän
yhteiskunnallisen asian puolesta toimivia aktivisteja. Itseään
”antifasisteiksi” kutsuvat tahot eivät välttämättä ole
sellaisia eivätkä myöskään epäröi käyttää fasisteille
ominaisia keinoja. Tämän voi nähdä viime torstain iskusta.
10 kommenttia:
En ole oikein koskaan ymmärtänyt, miksi antifa nimellisesti vastustaa fasismia. Porukka, joka väkivalloin yrittää tukahduttaa toisten poliittiset mielipiteet on itse niin fasistinen kuin olla ja voi.
Kun länsinaapurissa ruotsindemokraattien johtaja oli puhumassa mölyapinat olivat heiluttelemassa keskisormea ja poliiseja tarvittiin paikalle turvaamaan politiikon henkeä ja terveyttä. Tämä on mielestäni mitä idioottimaisin tapa olla eri mieltä jonkun kanssa. Otetaanpa esimerkiksi kreationistit. On parempi antaa heidän puhua ja nolata itsensä kuin ruveta polttamaan kirkkoja. Sen verta mielipuolista tekstiä tulee ulos, ettei paljoa tartte perään kommentoida, kun tyhmempikin tajuaa, ettei hommassa ole järkeä. Samaa kannattaisi soveltaa rasismin ehkäisyyn.
Sen sijaan, että pidettäisiin älämölöä ja heiluteltaisiin hitlerkorttia, niin voitaisiin antaa rasistien itse tehdä itsestään naurunalaisia. Jos rasisti sanoo, että mamut tekevät paljon rikoksia, niin sitten vain iskee perään tilaston, joka osoittaa toisin. Persujen kannatusta laskevat enemmän Hakkaraisen toilailut kuin antifan kivet.
Mielenkiinnolla odotan kuinka moni taho toteaa, että tarkoitus pyhittää keinot. Paitsi tietenkin silloin, kun tarkoitus ei vastaa omia toiveita.
Antifasismi ei ole mitään muuta kuin miinusmerkkistä fasismia.
tilalle tulee Koivulaakson tapaisia aktivisteja, joiden poliittiset meriitit on hankittu katumellakoinnissa
Paavo Arhinmäki, puheenjohtaja oli aikoinaan rettelöintien organisoija, jonka kiinnijääminen oli todella lähellä. Paavo on sen verran fiksu että osasi peittää jälkensä ettei joutunut leivättömän pöydän ääreen toisin kuin eräät käskyläisensä.
Arhinmäkihän oli Esko-Juhani Tennilän eduskunta-avustaja ja Tennilähän oli vuonna 1987 taistolaisten perustaman Demokraattisen Vaihtoehdon kansanedustajana. Kun puolueen korkein johto on tosiasiallisesti roistoja, mitä voi odottaa lakeijoilta?
On todella huolestuttavaa, että ruotsalainen poliittinen väkivalta on rantautunut Suomeen. Ei tarvitse olla kaksinen ennustaja jos väittää, että tilanne tulee huononemaan vielä pitkään. Kansalaiset joutuvat varustamaan omaisuutensa kameravalvonnalla ja itse paljastamaan syylliset. Senkin jälkeen oikeuslaitos luultavasti lyö sakkoja tai vapauttaa.
Sitä on saatu mitä on tilattu. 50 vuotta soasialismia alkaa paljastaa tuloksiaan. Valtio konkurssissa, rajat on auki, poliisi hukkuu hommiin, armeija korisee henkitoreissaan ja neljäsosa väestöstä käy yliopistoa.
Tuo vertaus Kellopeli appelsiinin Alexiin oli osuva. Tosin hänen suomalaisella vastineellaan tilanne on vielä paljon helpompi, sillä toisin kuin Alexilla, tällä leikkipartisaanilla ei ole vastassaan toisia jengejä joilta voi saada turpaansa. Eikä myöskään brutaalisti toimivaa valtiota, vaan lähinnä koneisto, joka yrittää löytää hänen toiminnastaan jonkunlaista oikeaa yhteiskunnallista sisältöä.
Alpi Ripatti on melko tavallinen vihaa tihkuva liberaalikristitty, ts. apostaattikristitty. Ihmiset pitävät moraalista päässään tavallaan kuin tilikirjaa. Jos ihminen tekee tai kokee tekevänsä hyvää, hän tekee sen jälkeen tutkimusten mukaan todennäköisemmin jotain pahaa tai väärin. Hyvän tekeminen tai koettu hyvän tekeminen tavallaan oikeuttaa tekemään pahaa. Hyvä ja paha tasapainottavat toisensa mielen tilikirjan debit ja kredit puolilla. Pahan tekeminen neutralisoituu henkilön mielessä, eikä tunnu pahan tekemiseltä, tai tuntuu hyvän tekemiseltä erityisesti silloin, jos sillä koetaan puolustettavan koettua hyvää. Alpi Ripatti suorastaan pursuaa koettua hyvän tekemistä profiilissaan:
"Olen perheenisä Vantaalta ja työskentelen mielenterveys - ja päihdeasiakkaiden kanssa avohoidossa. Työssäni ihmisten kuuntelijana ja vierellä kulkijana olen erityisesti oppinut arvostamaan välittämistä ja huolenpitoa lähimmäisestä. Pohjustan elämäni kristillisille arvoille, jotka ovat auttaneet purjehtimaan monen karikon yli. Mottoni on ”huominen on uusi mahdollisuus”. ... Rakkaus on se lähde, josta pulppuaa voimani arjessa jaksamiselle. ... Yhteiskunnallinen toimintani ja ajatteluni pohjautuvat ihmisyyden ja sen kehitystarpeen kunnioitukselle, sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja heikomman puolustamiselle sekä yhteisvastuulle kohtuullisuus huomioiden. Ihmisyydellä tarkoitan vastuuta lähimmäisestä, ihmisten keskinäistä yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa, toisten tapojen, arvojen ja hengellisen vakaumuksen kunnioittamista ja suvaitsemista sekä vaatimusta yhteiskunnan ehdottomasta oikeudenmukaisuudesta. Haluan korostaa jokaisen ihmisarvon tunnustavaa, ihmisten erilaisuuden hyväksyvää ja ihmisten yhteistyötä vaalivaa moniarvoisuutta ja suvaitsevaisuutta. Minua kiehtoo myös hajautettu yhteiskunta ja elämän yksinkertaisuus ilman suuruuden ihannointia, joka huomioi kestävän luontosuhteen. Se, että ihmisen lähiympäristö voisi luoda edellytykset yksilön hyvinvoinnille ilman jatkuvaa tuottavuuden kasvua ja tehostamista. ... Ihmisyyden ytimeen kuuluu kyky tehdä eettisesti harkittuja valintoja ... Suomessa puhutaan mahdollisuuksien tasa-arvosta – yhteiskunnan sivistyksen tasoa mitataan sillä, kuinka se huolehtii vähäosaisista. Julkisen vallan pitää tukea heikompia ja taata kansalaisten oikeuksien toteutuminen."
Alpi Ripatti kokee siten olevansa enemmän kuin oikeutettu vihaan ja pahan tekemiseen Perussuomalaisia kohtaan, "hyvän" asian puolesta tietysti; hänen artikkelinsa on näiden ilmentymä.
Jos Ruotsin kaltaiset iskut yleistyvät Suomessa, on syytä kääri hihat ja aloittaa yhteinen puolustautuminen. Suomalaiset kykenevät puolustamaan itseään.
Punapaidat, ruskeapaidat ja mustapaidat edustavat kaikki väkivaltaista äärivasemmistoa.
Suurimpia erottavia tekijöitä henkilökysymysten lisäksi on ollut se, pitääkö vallankumouksen lähteä kansainväliseltä,vaiko kansalliselta pohjalta, ja pitääkö väkivallan lisäksi käyttää myös demokraattisia keinoja. Suomessa vaikkapa sosialidemokraatit ovat sujuvasti käyttäneet kumpiakin.
Punapaitaiset antifasistit sensijaan rakentavat toimintansa vain väkivallan ja propagandan varaan.
Ripatin kaltaiset fariseukset auttoivat minua aikanaan jättämään muotokristillisyyden.
Tällaiset Alpo Ripatin tyyppiset ihmiset ovat huomattavsti vaarallisempia kuin tuo suoraan toimintaan tottunut Dan Koivulaakso.
Kun lukee Ripatin profiilia ja sitä kaksinaismoralistista imelää sontaa, johon sekoittuvat uskonto ja rakkaus ilman minkäänlaista itsekontrollia, niin sietäisi miettiä kuka sitä mielisairaanhotoa tässä todellakin tarvitsee.
Tällaiset kosteasilmäiset hyvyyden apsotolit saavat usein paljon tuhoa aikaan ennekuin ne saadaan eliminoitua.
Näinhän tämä on nähtävä. Parempi otsikko Vasaran kirjoitukseen olisi ollut - Fasisteja. Ketkä?
Kenties.
Keskiluokkaista veronmaksajaa harmittaa kovasti myös se mediamme harjoittama punavihreä hysteria, jolla pelotellaan jokaista mediaa seuraavaa suomalaista.
Suomen Kuvalehti julkaisi keväällä kamalan artikkelin siitä, miten "Äärioikeiston käärme" luikertelee meille suomikotiimme. Tämä otsikko oli TIETENKIN lehden kannessa eli kyse oli luultavasti 1930-luvun saksalaisen menon rantautumisesta tänne pohjolaan. Näin siis lehden kannen perusteella.
Kun aloin sitten SK-lehteä tavaamaan, kävi ilmi, että visiot kristalliyöstä Helsingissa olivat kovasti liioiteltuja.
Suomalainen "äärioikeistolainen liikehdintä" kutistui lehden artikkelissa Suomen Kansalliseen Rintamaan (?), jossa jäseniä taisia olla n. 50.
Toinen HIRVEÄ äärioikeistolainen liike oli sitten ihan järjestäytymätön porukka, jolla sattui olemaan facebook-sivu. Tälle sivulle oli ilmaantunut 2 tai 3 tuhatta tykkääjää.
Ja tässä siis oli tämä kamala suomalainen "ääriokeisto"!!
En tiedä. Suoraan sanoen harmitti vee-kirjaimella kun luin ko. artikkelia. Lisäksi on todettava, että ainut väkivallan uhka, joka uhkaa demokratiaa tulee vasemmalta. Lätkämaila-apinat, Maailman Pankki-mielenosoitukset ja Smash Asem ja MOT.
Eli ainakaan kovin tasapuolista ei tämä suomalaisen median uutisointi ole.
"Persut saavat mitä ovat tilanneet, vaikka rikollista toimintaa ei voi hyväksyä. Puolue on johdonmukaisen aktiivisesti ollut rakentamassa vastakkainasettelun ilmapiiriä, joka on syntynyt ihmisyyden näkökulmasta kyseenalaisin sanakääntein."
Toisaalta on tavallaan hyvä, että nykyvasemmisto on tällaisia poroporvarillisia lässyttäjiä verrattuna siihen työväenliikkeeseen, joka ei kaihtanut kovia sanoa ja joka sai jotain aikaankin.
Vasemmisto on näiden mukana pienentynyt ja menettänyt merkityksensä aika täysin, mikä on siis hyvä asia.
Lähetä kommentti