Luin joskus aikanaan Jaakko Hämeen-Anttilan kirjan Islamin
monimuotoisuus. Siinä kuvattiin valtavirran sunnalaisuudesta irtautuneita
islamin eri suuntauksia. Kirjasta saa hyvän käsityksen islamilaisuuden sisällä
vaikuttavista erilaisista lahkoista, joita valtavirran sunnalaisuus jotenkuten sietää
keskuudessaan.
Lännessä meille markkinoidaan monimuotoisuutta positiivisena
asiana. Kyllähän se sitä onkin mutta riittävän pieninä annoksina. Yliannostus
taas tarkoittaa islamin roolin ja näkyvyyden kasvua yhteiskunnassa. Tätä kasvua
voi olla vaikea katsella ruusunpunaisten silmälasien läpi.
Yksittäistapaus 1
Syyskuun alussa Espoon
käräjäoikeus tuomitsi 17-vuotiaan ”Palestiinan alueelta” kotoisin olevan
nuorukaiseen 45 päiväsakkoon. Syyttäjä oli väittänyt, että 17-vuotias oli
hakannut ja potkinut 13-14 -vuotiasta sisartaan, koska tämä ei suostunut
pitämään yllä islamilaista päähuivia eli hijabia. Syyttäjän mukaan veli oli lyönyt
ja potkinut siskoaan pari kolme kertaa viikossa ainakin puolen vuoden ajan
vuonna 2016.
Lopulta tyttö ei uskaltanut enää asua kotonaan vaan muutti
muualle. Väkivalta päättyi vasta ulkopuolisten puututtua siihen. Oikeus löysi
lopulta näyttöä vain yhdestä pahoinpitelystä, mikä selittää lievän tuomion.
Helsingin Sanomien Nyt-liite esitteli huhtikuussa 2017
18-vuotiaan uiguuritytön Pazilaiti Simayijiangin, joka piti loukkaavana sitä,
että musliminaisten huivinkäytöstä puhutaan heiltä kysymättä. Todettakoon, että
Pazilaiti on Feministisen
puolueen toinen varapuheenjohtaja.
Yksittäistapaus 2
24.9. nurmijärveläisessä pitseriassa tapahtui tapon
yritys. Ravintolan miespuolinen työntekijä (s. 1984) puukotti vuonna 1998
syntynyttä ravintolassa työskentelevää naista kaulaan. Tekoa ennen osapuolten
välillä oli ollut riitaa, joka oli liittynyt miehen työhön. Puukotettu nainen
joutui tehohoitoon, mutta hän selviytyy
tapauksesta.
Elokuussa 2018 Helsingin
Sanomat haastatteli Pääkaupunkiseudulla asuvaa kurdinaista Beriwan Mahmoodia.
Hänen mukaansa kunniaväkivalta kietoutuu kulttuuriin, eikä sille pidä antaa
sijaa Suomessa. Mahmood toteaa:
”Suvaitsevaisuus on mennyt liian pitkälle, sillä nyt kukaan
ei uskalla kritisoida kulttuuria tai uskontoa.”
Mahmood on nähnyt useita naisia, joita oma mies on
pahoinpidellyt henkisesti tai fyysisesti:
” Esimerkiksi Irakissa miehet käyvät fyysisesti vaimojensa
kimppuun.”
Todettakoon, että pitseriassa puukottaja ja puukotettu
olivat työtovereita. Mistään muunlaisesta suhteesta ei ole kerrottu.
Yksittäistapaus 3
Satakunnan
käräjäoikeus vangitsi 19.9. irakilaistaustaisen miehen epäiltynä Porin Itäpuistossa
tehdystä keski-ikäisen naisen murhasta. Naisen ruumis oli löytynyt tämän
hallitsemasta asunnosta 15. ja 16.9 välisenä viikonloppuna. Hätäkeskukseen oli
ilmoitettu kyseisestä kerrostaloasunnosta tulevasta savusta.
Porilaisnaisen surmasta epäilty Irakilaistaustainen mies oli
tullut Suomeen vuonna 2015. Hän oli tiiviisti mukana Teljän seurakunnassa,
johon hän liittyi noin vuoden maassaolon jälkeen. Hän myös sai pysyvän
oleskeluluvan Suomeen. Mies oli ja on edelleen ehdolla seurakuntavaaleissa.
Myöhemmin
selvisi, että poliisi tutkii tapausta murhana teon erityisen raakuuden
takia. Surmatun naisen pää oli yritetty irrottaa mestaustyylisesti katkaisemalla
uhrin kaula. Poliisi tutkii edelleen mahdollisuutta siitä, että tekoon
liittyisi muita henkilöitä.
Kirkko
ja Kaupunki -lehti kirjoitti kristityiksi kääntyneistä turvapaikanhakijoista
lokakuussa 2017. Jutussa pohdiskellaan myös, miten uskoa voidaan mitata.
Jutussa haastatellaan ekumeniikan professori Risto Saarista, joka kertoo:
” Uskolla on vaikutusta elämässä, mutta siihen miten se
näkyy, ei ole tarkkoja kriteerejä. Uskosta on Saarisen mukaan puhuttu myös
tienä, mikä kertoo siitä, että usko kehittyy.”
”Kun Jeesus sanoo, että hedelmistään puu tunnetaan, on hyvä
huomata, että siemenestä hedelmiin kuluu aikaa.”
Lehti siteeraa Saarista edelleen:
” Saarinen on hämmästynyt siitä, että Suomessa sadat ja
Euroopassa jopa kymmenet tuhannet muslimit ovat kääntyneet kristityiksi. Hän
pitää tätä kirkkohistoriallisena ilmiönä, sillä aiemmin tämä on ollut hyvin
harvinaista. Jokin kristinuskossa vetää puoleensa ja herättää uskomaan uudella
tavalla.”
Voit tuoda Muhammedin pois isiensä mailta mutta et saa
Muhammadia hänestä pois tuosta vaan.
Yllä olevat tarinat ovat yksittäistapauksia. Ne eivät liity
välttämättä yhtään mihinkään. Niiden perusteella voi päätellä, että kotouttaminen
ja näennäinen sopeutuminen Suomeen eivät poista omassa kulttuurissa syvällä
olevia käyttäytymismalleja.
Kun Suomeen tuodaan ihmisiä maista, joissa mies puolustaa
kunniaansa tarvittaessa asetta käyttäen ja joissa miehen tehtävä on varmistaa,
että nainen tottelee, on epärealistista odottaa, että nämä tavat, arvot ja
asenteet poistuisivat, kun ihminen saapuu Suomeen järjestelmän kotoutettavaksi.
Mitä enemmän Suomeen saapuu ihmisiä näistä maista, sitä arkipäiväisemmiksi yllä
kuvatun kaltaiset yksittäistapaukset muuttuvat.
"Jokin kristinuskossa vetää puoleensa ja herättää uskomaan uudella tavalla.
VastaaPoistaUskomaan ilmeisesti herätään uudella tavalla, mutta tappamiset suoritetaan edelleen koraanin ohjein, joiden mukaan vääräuskoisilta pitää katkaista kaula. Tähän pyrki myös Turun junkkari ensimmäisen uhrinsa kohdalla, minkä jälkeen homma lipsui pelkäksi kaulaan puukottamiseksi.
Erinomainen kommentti
VastaaPoistaHarmi ettei Suomessa ole speakers corneria (puhujineen) kuten Londostanissa .
VastaaPoistahttps://www.youtube.com/watch?v=BQO9JxfcKD8&t=440s
Pertti Ilmari: Itse asiassa Risto Saarinen on täysin oikeassa, kun hän sanoo, että siemenistä hedelmiin kuluu aikaa. Hän ei kuitenkaan sanonut, että joskus siemenet eivät lähde lainkaan itämään, koska ne on istutettu hedelmättömään muhamettilaisuuden pilaamaan maaperään.
VastaaPoistaVeijo Hoikka: Speakers' corner ei ole entisensä kuten ei moni muukaan asia Londonistanissa.
Pravdass oli juttu, jossa kerrottiin miehestä, jolle äiti oli kertonut hänen olevan keinosiemennyksen tulos. Jutussa kuvailtiin, kuinka tärkeää miehelle oli kaivaa esiin omat biologiset juurensa.
VastaaPoistaSamoin kirjailija Anu Rohima-Mylläri kertoi haastattelussaan joskus katselleen saunan ikkunasta pohjalaista maisemaa, ja miettinyt miten on mahdollista että hän on Bangladeshistä joutunut Suomeen. Ihmisillä on polttava halu kuulua osana johonkin pitkää biologista ketjua.
Maahanmuuttajilla on aivan sama tilanne, eikä heidän "kotouttamisessaan" ole mitään järkeä. Ihminen saa olla ja edustaa omia juuriaan - sitähän monikulttuurisuus sananmukaisesti tarkoittaa. Kestääkö vastaanottava yhteiskunta monikulttuurisen painolastinsa, on epätodennäköistä.
Eliitti kusaisee kansaa linssiin väittäessään, että islamin kritiikki on maahanmuuton kritiikkiä. Väitteen todenperäisyyttä voi verrata vuosien 1939-45 sotiimme, jossa suomalaiset torjuivat maahanmuuttoa, jota ajettiin sosialismin nimissä. Suomalaiset olivat vain sukkupolvea aikaisemmin eronneet Venäjästä, vaikka merkittävä osa kansasta vastusti pyrkimystä. vain 20 vuotta myöhemmin kansa yhtenäisenä taisteli bolsevismia vastaan.
Maahanmuutossa kyse on vieraiden kulttuurien ideologioiden kannatuksen kasvusta. Valtaosa suoalaisista on kuitenkin perinteisten talonpoikaisten arvojen (rehellisyys, ahkeruus, vaatimattomuus) takana. Näkyvimmät satraapit puolestaan edustavat EU:n federalistista ideologiaa, ja heidän otteensa "vapaasta" mediakentästä on teräksinen.
Muilla suomalaisilla kuin poliittisella eliitillä ei ole paljoa saatavaa EU:sta. Poliittinen rälssi pääsee taas Kataisen tavoin nauttimaan aivan ällistyttävästä tulotasosta, johon suomalaiset äänestäjät eivät ole tottuneet itse eivätkä he siedä sitä poliitikoiltakaan. Siksi EU saa kuuliaisia äänitorvia, jotka saavat palkkioviran Brysselistä.
Järjestelmä on täysin moraaliton, ja tuon moraalikadon yhtenä huipentumana on rahoitussektorin toiminta. Nykyinen järjetön velkakupla on seurausta poliittisesta kriisistä. Yhtenä keskeisenä tekijänä on nimenomaan maahanmuutto, jonka moraaliset perusteet ovat olemattomat. Jos poliittinen rälssi saa sikailla ja valehdella, ei rahavallankaan käytökselle ole mitään rajoitteita.
Kumitonttu: "maahanmuutto, jonka moraaliset perusteet ovat olemattomat."
VastaaPoistaMaahanmuutolle ei ole moraalista eikä taloudellista perustetta. Turvapaikkamaahanmuutto elättää julkiselta sektorilta leipänsä saavan porukan, jota olen joskus kutsunut ihmisoikeusteolliseksi kompleksiksi.
Turvapaikkamaahanmuutto ei ole erityisen humaania. Kauniita tarinoita "sotaa pakenevista lapsukaisista" voi kertoa, mutta ne eivät kestä kosketusta todellisuuden kanssa. Vuoden 2015 maahanmuuttovyöry lähti liikkeelle yhdestä lehtikuvasta. Näin luotiin valtava joukkopsykoosi, jonka seurauksena Eurooppaan virtasi lähes 2 miljoonaa siirtolaista. Jos valtamedia on jossakin asiassa hyvä, se on tunteiden manipulointi.
En ole kulttuurifanaatikko tai edes kovin kristitty, mutta näen, että meillä Euroopassa uhkaa suuresti tietynlainen kulttuurinen stagnaatio ja hämmennys siitä, mihin suuntaan Euroopan tulisi suuntautua. Kulttuurikristittynä ja länsimaisten arvojen puolustajana näen, ettei Euroopalla ole oikein mitään suuntaa, arvonäkemyksiä otetaan ulkoa, niitä ei luoda itse. Kuolevan kulttuurin toimintaa.
VastaaPoistaEuroopan tulisi löytää uudestaan se Euroopan idea. Minusta paras (ei ehkä täydellinen?) malli löytyy Unkarin ja Puolan kaltaisista maista, jotka haistattavat Brysselin globalismille ja pyrkivät ylläpitämään omaa kulttuuriaan painostuksesta huolimatta. Mykkäset ja Sarvamaat toki hyökkäävät tervettä kansallisajattelua vastaan, vaikkei tuo ole uhka ole ollut aiemminkaan, tuskin on tulevaisuudessakaan. Hassua sinänsä, että juuri Kokoomus on yksi pahimpia kansallisaatteen vihollisia nykyään, kypäräpappipuolueesta ei tosiaan ole mitään jäljellä...
Jotain arvokonservatiivista ja kansallismielistä näkemystä haluan, PS sitä parhaiten toteuttaa, toivomisen varaa toki siinäkin. Kansallismielisyyden vaaraa itse pidän vähän samanlaisena kuin omakotinaapurien kiistoja siitä, sataako lehtiä sinun vai minun puolelleni. Pikku ongelmia, aina sovittavissa, kuten aidan värikin. Riitoja tulee, mutta niitä tulisi jopa nEUvostoliitossa. Todennäköisesti pahempiakin.
DuPont: "Euroopassa uhkaa suuresti tietynlainen kulttuurinen stagnaatio ja hämmennys siitä, mihin suuntaan Euroopan tulisi suuntautua."
VastaaPoistaEurooppa tai lähinnä sen eliitti on utopistisen uusnapoleaanisen ideologian lumoissa. Tämän johdolla pyritään yhtenäisvaltioon, vaikka maanosan historia ei sellaista tue. Tämä ideologia on jo moraalisessa konkurssissa mutta se voi vielä sinnitellä jälkilämmöllä jonkin aikaa.
Kansallisvaltio on ainoa yksikkö, jossa kansanvalta voi toteutua. EU tarkoittaa väistämättä teknokratiaa.