Mainoksilla vedotaan tunteisiin ja mielikuviin. Joskus vaikuttaminen epäonnistuu, kuten äskettäisessä Splattergate-kampanjassa, jossa väärinajattelijat muutettiin veriroiskeiksi painamalla punaista nappia.
Lapset ovat tehokas keino vaikuttaa tunteisiin. Täältä löytyy kokoelma Greenpeacen ja muiden ympäristöjärjestöjen videoita, joissa lapsia on käytetty hyväksi ympäristöjärjestöjen propagandassa. Yllättäen Celestial Junk -sivuston mielestä Suomen Greenpeacen mainos vuoden 2007 eduskuntavaalien alla oli kaikkein iljettävin.
Unohdin kokonaan sen 10:10-ympäristöjärjestön karmaisevan oman maalin. En suosittele videon katselua herkille ihmisille. Itse luulin tuota alun perin parodiaksi.
Mitä turhaan paheksut näitä ympäristöjärjestöjen propagandakeinoja, eikö teikäläisten pitäisi jo vähitellen oppia käyttämään samanlaisia hyväksi omassa kansanvalistustyössänne? Meinaan vain että tähän asti jälki on ollut aika tökeröä ja harrastelijamaista, ainakin silloin kuin ei ole ollut kyse ulkomaisten esikuvien suorasta kopioinnista.
VastaaPoista""Meinaan vain että tähän asti jälki on ollut aika tökeröä ja harrastelijamaista, ainakin silloin kuin ei ole ollut kyse ulkomaisten esikuvien suorasta kopioinnista."
VastaaPoistaMitä nimenomaista teosta tarkoitat?
Yleensä minkä tahansa poliittisen liikkeen toiminta on alussa harrastelijamaista, mikäli ulkopuolista rahoitusta ei ole käytettävissä.
GP:llä on tietysti millä mällätä, joten jälkikin on ammattimaista.