tiistaina, lokakuuta 09, 2018

Monimuotoisuus on islam


Luin joskus aikanaan Jaakko Hämeen-Anttilan kirjan Islamin monimuotoisuus. Siinä kuvattiin valtavirran sunnalaisuudesta irtautuneita islamin eri suuntauksia. Kirjasta saa hyvän käsityksen islamilaisuuden sisällä vaikuttavista erilaisista lahkoista, joita valtavirran sunnalaisuus jotenkuten sietää keskuudessaan.

Lännessä meille markkinoidaan monimuotoisuutta positiivisena asiana. Kyllähän se sitä onkin mutta riittävän pieninä annoksina. Yliannostus taas tarkoittaa islamin roolin ja näkyvyyden kasvua yhteiskunnassa. Tätä kasvua voi olla vaikea katsella ruusunpunaisten silmälasien läpi.

Yksittäistapaus 1

Syyskuun alussa Espoon käräjäoikeus tuomitsi 17-vuotiaan ”Palestiinan alueelta” kotoisin olevan nuorukaiseen 45 päiväsakkoon. Syyttäjä oli väittänyt, että 17-vuotias oli hakannut ja potkinut 13-14 -vuotiasta sisartaan, koska tämä ei suostunut pitämään yllä islamilaista päähuivia eli hijabia. Syyttäjän mukaan veli oli lyönyt ja potkinut siskoaan pari kolme kertaa viikossa ainakin puolen vuoden ajan vuonna 2016.

Lopulta tyttö ei uskaltanut enää asua kotonaan vaan muutti muualle. Väkivalta päättyi vasta ulkopuolisten puututtua siihen. Oikeus löysi lopulta näyttöä vain yhdestä pahoinpitelystä, mikä selittää lievän tuomion.

Helsingin Sanomien Nyt-liite esitteli huhtikuussa 2017 18-vuotiaan uiguuritytön Pazilaiti Simayijiangin, joka piti loukkaavana sitä, että musliminaisten huivinkäytöstä puhutaan heiltä kysymättä. Todettakoon, että Pazilaiti on Feministisen puolueen toinen varapuheenjohtaja.

Yksittäistapaus 2

24.9. nurmijärveläisessä pitseriassa tapahtui tapon yritys. Ravintolan miespuolinen työntekijä (s. 1984) puukotti vuonna 1998 syntynyttä ravintolassa työskentelevää naista kaulaan. Tekoa ennen osapuolten välillä oli ollut riitaa, joka oli liittynyt miehen työhön. Puukotettu nainen joutui tehohoitoon, mutta hän selviytyy tapauksesta.

Elokuussa 2018 Helsingin Sanomat haastatteli Pääkaupunkiseudulla asuvaa kurdinaista Beriwan Mahmoodia. Hänen mukaansa kunniaväkivalta kietoutuu kulttuuriin, eikä sille pidä antaa sijaa Suomessa. Mahmood toteaa:

”Suvaitsevaisuus on mennyt liian pitkälle, sillä nyt kukaan ei uskalla kritisoida kulttuuria tai uskontoa.”

Mahmood on nähnyt useita naisia, joita oma mies on pahoinpidellyt henkisesti tai fyysisesti:

” Esimerkiksi Irakissa miehet käyvät fyysisesti vaimojensa kimppuun.”

Todettakoon, että pitseriassa puukottaja ja puukotettu olivat työtovereita. Mistään muunlaisesta suhteesta ei ole kerrottu.

Yksittäistapaus 3

Satakunnan käräjäoikeus vangitsi 19.9. irakilaistaustaisen miehen epäiltynä Porin Itäpuistossa tehdystä keski-ikäisen naisen murhasta. Naisen ruumis oli löytynyt tämän hallitsemasta asunnosta 15. ja 16.9 välisenä viikonloppuna. Hätäkeskukseen oli ilmoitettu kyseisestä kerrostaloasunnosta tulevasta savusta.

Porilaisnaisen surmasta epäilty Irakilaistaustainen mies oli tullut Suomeen vuonna 2015. Hän oli tiiviisti mukana Teljän seurakunnassa, johon hän liittyi noin vuoden maassaolon jälkeen. Hän myös sai pysyvän oleskeluluvan Suomeen. Mies oli ja on edelleen ehdolla seurakuntavaaleissa.

Myöhemmin selvisi, että poliisi tutkii tapausta murhana teon erityisen raakuuden takia. Surmatun naisen pää oli yritetty irrottaa mestaustyylisesti katkaisemalla uhrin kaula. Poliisi tutkii edelleen mahdollisuutta siitä, että tekoon liittyisi muita henkilöitä.

Kirkko ja Kaupunki -lehti kirjoitti kristityiksi kääntyneistä turvapaikanhakijoista lokakuussa 2017. Jutussa pohdiskellaan myös, miten uskoa voidaan mitata. Jutussa haastatellaan ekumeniikan professori Risto Saarista, joka kertoo:

” Uskolla on vaikutusta elämässä, mutta siihen miten se näkyy, ei ole tarkkoja kriteerejä. Uskosta on Saarisen mukaan puhuttu myös tienä, mikä kertoo siitä, että usko kehittyy.”

”Kun Jeesus sanoo, että hedelmistään puu tunnetaan, on hyvä huomata, että siemenestä hedelmiin kuluu aikaa.”

Lehti siteeraa Saarista edelleen:

” Saarinen on hämmästynyt siitä, että Suomessa sadat ja Euroopassa jopa kymmenet tuhannet muslimit ovat kääntyneet kristityiksi. Hän pitää tätä kirkkohistoriallisena ilmiönä, sillä aiemmin tämä on ollut hyvin harvinaista. Jokin kristinuskossa vetää puoleensa ja herättää uskomaan uudella tavalla.”

Voit tuoda Muhammedin pois isiensä mailta mutta et saa Muhammadia hänestä pois tuosta vaan.

Yllä olevat tarinat ovat yksittäistapauksia. Ne eivät liity välttämättä yhtään mihinkään. Niiden perusteella voi päätellä, että kotouttaminen ja näennäinen sopeutuminen Suomeen eivät poista omassa kulttuurissa syvällä olevia käyttäytymismalleja.

Kun Suomeen tuodaan ihmisiä maista, joissa mies puolustaa kunniaansa tarvittaessa asetta käyttäen ja joissa miehen tehtävä on varmistaa, että nainen tottelee, on epärealistista odottaa, että nämä tavat, arvot ja asenteet poistuisivat, kun ihminen saapuu Suomeen järjestelmän kotoutettavaksi. Mitä enemmän Suomeen saapuu ihmisiä näistä maista, sitä arkipäiväisemmiksi yllä kuvatun kaltaiset yksittäistapaukset muuttuvat.

6 kommenttia:

Pertti Ilmari kirjoitti...

"Jokin kristinuskossa vetää puoleensa ja herättää uskomaan uudella tavalla.

Uskomaan ilmeisesti herätään uudella tavalla, mutta tappamiset suoritetaan edelleen koraanin ohjein, joiden mukaan vääräuskoisilta pitää katkaista kaula. Tähän pyrki myös Turun junkkari ensimmäisen uhrinsa kohdalla, minkä jälkeen homma lipsui pelkäksi kaulaan puukottamiseksi.

Jari Vento kirjoitti...

Erinomainen kommentti

Veijo Hoikka kirjoitti...

Harmi ettei Suomessa ole speakers corneria (puhujineen) kuten Londostanissa .
https://www.youtube.com/watch?v=BQO9JxfcKD8&t=440s

Vasarahammer kirjoitti...

Pertti Ilmari: Itse asiassa Risto Saarinen on täysin oikeassa, kun hän sanoo, että siemenistä hedelmiin kuluu aikaa. Hän ei kuitenkaan sanonut, että joskus siemenet eivät lähde lainkaan itämään, koska ne on istutettu hedelmättömään muhamettilaisuuden pilaamaan maaperään.

Veijo Hoikka: Speakers' corner ei ole entisensä kuten ei moni muukaan asia Londonistanissa.

Kumitonttu kirjoitti...

Pravdass oli juttu, jossa kerrottiin miehestä, jolle äiti oli kertonut hänen olevan keinosiemennyksen tulos. Jutussa kuvailtiin, kuinka tärkeää miehelle oli kaivaa esiin omat biologiset juurensa.

Samoin kirjailija Anu Rohima-Mylläri kertoi haastattelussaan joskus katselleen saunan ikkunasta pohjalaista maisemaa, ja miettinyt miten on mahdollista että hän on Bangladeshistä joutunut Suomeen. Ihmisillä on polttava halu kuulua osana johonkin pitkää biologista ketjua.

Maahanmuuttajilla on aivan sama tilanne, eikä heidän "kotouttamisessaan" ole mitään järkeä. Ihminen saa olla ja edustaa omia juuriaan - sitähän monikulttuurisuus sananmukaisesti tarkoittaa. Kestääkö vastaanottava yhteiskunta monikulttuurisen painolastinsa, on epätodennäköistä.

Eliitti kusaisee kansaa linssiin väittäessään, että islamin kritiikki on maahanmuuton kritiikkiä. Väitteen todenperäisyyttä voi verrata vuosien 1939-45 sotiimme, jossa suomalaiset torjuivat maahanmuuttoa, jota ajettiin sosialismin nimissä. Suomalaiset olivat vain sukkupolvea aikaisemmin eronneet Venäjästä, vaikka merkittävä osa kansasta vastusti pyrkimystä. vain 20 vuotta myöhemmin kansa yhtenäisenä taisteli bolsevismia vastaan.

Maahanmuutossa kyse on vieraiden kulttuurien ideologioiden kannatuksen kasvusta. Valtaosa suoalaisista on kuitenkin perinteisten talonpoikaisten arvojen (rehellisyys, ahkeruus, vaatimattomuus) takana. Näkyvimmät satraapit puolestaan edustavat EU:n federalistista ideologiaa, ja heidän otteensa "vapaasta" mediakentästä on teräksinen.

Muilla suomalaisilla kuin poliittisella eliitillä ei ole paljoa saatavaa EU:sta. Poliittinen rälssi pääsee taas Kataisen tavoin nauttimaan aivan ällistyttävästä tulotasosta, johon suomalaiset äänestäjät eivät ole tottuneet itse eivätkä he siedä sitä poliitikoiltakaan. Siksi EU saa kuuliaisia äänitorvia, jotka saavat palkkioviran Brysselistä.

Järjestelmä on täysin moraaliton, ja tuon moraalikadon yhtenä huipentumana on rahoitussektorin toiminta. Nykyinen järjetön velkakupla on seurausta poliittisesta kriisistä. Yhtenä keskeisenä tekijänä on nimenomaan maahanmuutto, jonka moraaliset perusteet ovat olemattomat. Jos poliittinen rälssi saa sikailla ja valehdella, ei rahavallankaan käytökselle ole mitään rajoitteita.

Vasarahammer kirjoitti...

Kumitonttu: "maahanmuutto, jonka moraaliset perusteet ovat olemattomat."

Maahanmuutolle ei ole moraalista eikä taloudellista perustetta. Turvapaikkamaahanmuutto elättää julkiselta sektorilta leipänsä saavan porukan, jota olen joskus kutsunut ihmisoikeusteolliseksi kompleksiksi.

Turvapaikkamaahanmuutto ei ole erityisen humaania. Kauniita tarinoita "sotaa pakenevista lapsukaisista" voi kertoa, mutta ne eivät kestä kosketusta todellisuuden kanssa. Vuoden 2015 maahanmuuttovyöry lähti liikkeelle yhdestä lehtikuvasta. Näin luotiin valtava joukkopsykoosi, jonka seurauksena Eurooppaan virtasi lähes 2 miljoonaa siirtolaista. Jos valtamedia on jossakin asiassa hyvä, se on tunteiden manipulointi.